Μ.Β.Α. - Γενική Διοίκηση

Το Πρόγραμμα M.B.A. – Γενική Διοίκηση του Πανεπιστημίου Philips, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους αποφοίτους τις γνώσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να γίνουν παραγωγικοί, αποτελεσματικοί και πολύτιμοι επαγγελματίες στην κοινωνία, να προσαρμοστούν και να υπερέχουν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Μάθε περισσότερα για το ΜΒΑ

Δομή Προγράμματος Σπουδών

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα χωρίζεται σε 3 Κατευθύνσεις στην α. Γενική Διοίκηση, β. Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα και γ. Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας. Παρακάτω παρουσιάζεται χωριστά η δομή τους.

Περιγραφή Μαθημάτων

Το μάθημα αναπτύσσει στους φοιτητές την ικανότητα να εξετάζουν κριτικά την υπάρχουσα βιβλιογραφία που υποστηρίζει την διαδικασία λήψης αποφάσεων ενώ, παράλληλα, προσφέρει τις δεξιότητες και ικανότητες συλλογής, επεξεργασίας, ανάλυσης και παρουσίασης σχετικών δεδομένων που υποστηρίζουν αποφάσεις του Μάνατζμεντ. Επιπλέον το μάθημα προσφέρει μια πλατφόρμα που βοηθά τους φοιτητές να ασχοληθούν με εσωτερικούς και εξωτερικούς πελάτες, αναλαμβάνοντας ένα συμβουλευτικό έργο και κατά συνέπεια να γίνουν ικανοί να προσφέρουν ολιστικές, λογικές και πειστικές εισηγήσεις στη ανώτερη διοίκηση.

Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός ασχολείται με την μελλοντική κατεύθυνσή του οργανισμού, καθορίζοντας το εύρος δραστηριοτήτων, τους στόχους του και την ανάπτυξη στρατηγικής για την επίτευξη των στόχων. Για να επιτευχθεί αυτό, οι ηγέτες του οργανισμού πρέπει να κατανοήσουν τις ανάγκες και προτεραιότητες των ενδιαφερομένων, να αναμένουν και να αντιδρούν σε αλλαγές του επιχειρησιακού περιβάλλοντος και να χαλιναγωγούν, αναπτύσσουν και να εστιάζουν τους πόρους και δυνατότητες του οργανισμού στη δημιουργία διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Ο απώτερος στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές αυτοπεποίθηση στη διεξαγωγή αυτών των δραστηριοτήτων , ούτως ώστε ως ηγέτες να διατυπώνουν και να επικοινωνούν μια αξιόπιστη και πιστευτή άποψη για την μελλοντική πορεία του οργανισμού τους.

Το μάθημα υποβοηθάει τους φοιτητές να αναπτύξουν μια θεωρητική αλλά και πρακτική βάση ικανοτήτων για στρατηγική διοίκησή των επιχειρηματικών λειτουργιών, των εννοιών αλλά και των κυρίων εργαλείων και τεχνικών που χρησιμοποιούνται από οργανισμούς σε διαφορετικούς τομείς δραστηριοτήτων. Οι επιχειρήσεις δημιουργούν αξία με την προμήθεια προϊόντων και υπηρεσιών για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών. Η ανελαστική φύση όμως της προσφοράς και ζήτησης μπορεί να οδηγήσει σε κοστοβορες αναντιστοιχίες μεταξύ τους, που καταλήγουν σε δυσαρεστημένους πελάτες και σπατάλη πόρων. Σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές εξοικειώνονται με τεχνικές και αποκτούν γνώσεις που περιορίζουν την εμφάνιση και επίδραση τέτοιων αναντιστοιχιών και συνεπώς δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον οργανισμό τους. Το μάθημα αποτελείται από δυο μέρη. Πρώτον, στην Ανάλυση και Βελτίωση Επιχειρηματικών Διαδικασιών, οι φοιτητές μελετούν εργαλεία και μελέτες περιπτώσεων με σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτων στην ανάλυση, βελτίωση και σχεδιασμό δραστηριοτήτων εντός του οργανισμού. Δεύτερον, στην Διαχείριση Εφοδιαστικών αλυσίδων όπου οι φοιτητές στρέφουν την προσοχή τους στο εξωτερικό περιβάλλον, τους προμηθευτές, τις πρώτες ύλες κι την παράδοση προϊόντων στους πελάτες.

Το μάθημα στοχεύει να δώσει στους μαθητές μια εκτίμηση της προοπτικής και των εργαλείων που διατίθενται στους επαγγελματίες λογιστικής και χρηματοοικονομικών, καθώς και τους περιορισμούς και τις επιφυλάξεις όσον αφορά τις παρεχόμενες οικονομικές πληροφορίες.

Σε αυτό το μάθημα οι φοιτητές εισάγονται σε διαφορετικές όψεις των ανθρώπων και οργανισμών. Το μάθημα συνδυάζει μοντέλα, θεωρίες, και ιδέες από την οργανωσιακή συμπεριφορά, ψυχολογία και κοινωνιολογία, με σκοπό να εμπλουτίσει τη γνώση στην αναγνώριση, κατανόηση και χρησιμοποίηση αυτού που ονομάζεται ανθρώπινος παράγοντας στους οργανισμούς. Συμπεριλαμβάνονται τρόποι αντίληψης και θεώρησης των οργανισμών και πως οι άνθρωποι συμπεριφέρονται ενός αυτών. Αντιμετωπίζονται οι επιδράσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος και τονίζονται θέματα ηγεσίας της οργανωτικής αλλαγής.

Σκοπός του μαθήματος είναι η προετοιμασία των φοιτητών για ευθύνες γενικών διευθυντών επιφορτισμένων με την εστίαση στην εισαγωγή της φιλοσοφίας Μάρκετινγκ σε όλες τις λειτουργίες του οργανισμού. Οι φοιτητές εκτίθενται σε μια στρατηγική θεώρηση του Μάρκετινγκ, κατανοώντας τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών σαν οδηγό στην καθοδήγηση του οργανισμού στην δημιουργία και διατήρηση αξίας για τον πελάτη.

Κατά την τελευταία δεκαετία παρακολουθήσαμε πως τεχνολογικές καινοτομίες έχουν θεμελιωδώς επαναπροσδιορίσει βιομηχανίες όπως τυχερών παιχνιδιών, μουσικής, μέσων επικοινωνίας, λιανικού εμπορίου και ασφαλειών. «Ψηφιακό» είναι πλέον το θέμα στη ημερήσια διάταξη πολλών διοικητικών συμβουλίων, εκτελεστικών διευθυντών και των ομάδων διοίκησης των, αν και διαφέρουν στην αντιμετώπιση τους. Αναμφίβολα, η τεχνολογία πληροφοριών (ΤΠ) είναι από τις πιο αποδιοργανωτικές δυνάμεις που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί οργανισμοί. Είναι έναντι αυτού του υποβάθρου που το μάθημα θεωρεί πως η ψηφιακή η το στρατηγικό Μάνατζμεντ των Πληροφοριακών Συστημάτων και Τεχνολογίας μπορεί να εισαχθεί και να διατηρηθεί. Η πρόθεση είναι παροχή ενός δομημένου πλαισίου και πρακτικής προσέγγισης , εκφρασμένου κυρίως στην γλώσσα των επιχειρήσεων και Μάνατζμεντ.

Το μάθημα παρέχει βαθιά γνώση εργαλείων και πρακτικών που βοηθούν στην αναγνώριση και ερμηνεία διεθνών επιχειρηματικών ευκαιριών. Οι φοιτητές θα αναλύσουν διεθνείς στρατηγικές Μάνατζμεντ και Επενδύσεων. Το μάθημα αναδύεται μέσα από διεθνείς επιχειρηματικές θεωρίες και πρακτικές που βοηθούν στη κατανόηση του διεθνούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Στοχεύει στην παροχή προς τους φοιτητές πρακτικών εργαλείων και θεωρητικής γνώσης αναφορικά με το διεθνές εμπόριο και την αναγνώριση πρακτικών θεμάτων που τίθενται ενώπιον διευθυντών σε διεθνείς επιχειρηματικές συνθήκες. Οι φοιτητές μελετούν διεθνείς επιχειρήσεις σε εθνικό αλλά και εταιρικό επίπεδο.

Το μάθημα σαν μέρος του προγράμματος ΜΒΑ παρέχει ένα στερεό πλαίσιο για κατανόηση και ανάλυση πραγματικών επιχειρηματικών καταστάσεων. Οι φοιτητές καθίστανται ικανοί μάνατζερ με την απόκτηση βαθιάς γνώσης στην οικονομική σκέψη και ειδικά στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας και αποδοτικότητας των αγορών. Βλέποντας την οργανωσιακή συμπεριφορά και προσωπική ανάπτυξη και στρατηγική και λαμβάνοντας υπόψιν μικροοικονομικές θεωρίες, οι φοιτητές αποκτούν γνώση πως οι άνθρωποι παρακινούνται και λειτουργούν οι αγορές.

Η διατριβή για τον τίτλο σπουδών ΜΒΑ είναι μια ερευνητική διαδικασία διερεύνησης ενός συγχρόνου θέματος του Μάνατζμεντ με την χρήση πρωτογενών και δευτερογενών διερευνήσεων, τεχνικών και δεδομένων από διαφορετικές πηγές. Το μάθημα είναι σχεδιασμένο ώστε να ενσωματώνει, ενοποιεί την γνώση των υπολοίπων μαθήματων με σκοπό την επίλυση συγκεκριμένων επιχειρηματικών προβλημάτων, η οποία υποστηρίζεται από κατάλληλη θεωρητική και νοητική ανάλυση.

Στόχος του μαθήματος είναι να καλύψει τις σχετικές θεωρίες και τα εμπειρικά πορίσματα σχετικά με τη σύνθεση, διαχείριση και αξιολόγηση χαρτοφυλακίων μετοχών, αξιογράφων και παραγώγων προϊόντων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση χρηματοοικονομικών υποδειγμάτων (CAPM, APT) και θεωριών αποτίμησης χαρτοφυλακίου µε έμφαση στη λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων και στην αντιστάθμιση κινδύνου ενός χαρτοφυλακίου μέσω των χρηματοοικονομικών παραγώγων.

Η πολύπλοκη μορφή που απέκτησαν οι χρηματοοικονομικές αγορές κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια πολύ υψηλών κεφαλαίων από τις επιχειρήσεις και από τις τράπεζες. Στόχος του μαθήματος οι φοιτητές να κατανοούν και αξιολογούν τις μοντέρνες τεχνικές διαχείρισης κινδύνων χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων και τη διαρκή εξέλιξη τους στο χρόνο.

Κύριος στόχος είναι η εστίαση στη θεωρία, νομοθεσία και πρακτική της εταιρικής διακυβέρνησης κατά μήκος διαφορετικών συστημάτων με επίκεντρο το Αγγλοαμερικανικό μοντέλο. Η εταιρική διακυβέρνηση ρυθμίζει τις σχέσεις διάφορων μελών της διακυβέρνησης (διευθυντών, αξιωματούχων, πλειοψηφικών και μειοψηφικών μετόχων, πιστωτών κ.λ.π.) με την προοπτική να σχηματίσει ένα επαρκές σύστημα ελέγχων που εμποδίζει ένα μοναδικό εταιρικό μέλος να αποκτήσει υπερισχύουσα δύναμη και επιρροή. Επειδή τα διεθνή νομικά συστήματα αξιολογούν κοινωνικές προτεραιότητες διαφορετικά. έχουν αναπτυχθεί και διαφορετικά συστήματα παγκόσμια που χρήζουν μελέτης και σύγκρισης.

Η έκθεση των φοιτητών σε μια κριτική κατανόηση των συγχρόνων θεμάτων της εταιρικής διακυβέρνησης και υπευθυνότητας με εστίαση στην ανάγκη ηθικής συμπεριφοράς.

Η έμφαση της σπουδαιότητας ηθικών αξιών όπως τιμιότητα , εμπιστοσύνη, σεβασμός και δικαιοσύνη στο πλαίσιο ατομικής και οργανωσιακής απόδοσης. Με την χρήση της θεωρίας Ηθικής Ανάπτυξης του Kohlberg, το μάθημα εξερευνά την έννοια του πως άτομα αναπτύσσουν ηθική αιτιολογία και σκέψη και την αλληλοεπίδραση της ηθικής κρίσις στα τρία μοντέλα ηθικής του Μάνατζμεντ. Πρόθεση είναι να επιδειχθεί το εύρος της ευθύνης των διευθυντών, του οργανισμού και της εταιρείας όταν λαμβάνουν ηθικές αποφάσεις.

Το μάθημα εστιάζει στον ρόλο του εταιρικού γραμματέα η επαγγελματία εταιρικής διακυβέρνησης σε σχέση με το πλαίσιο λειτουργίας και διοίκησης της εταιρίας. Αναφέρεται ειδικά σε ζητήματα εταιρικής διοίκησης, συμμόρφωσης και αποτελεσματικότητας του διοικητικού συμβουλίου σαν μηχανισμού σεβασμού αρχών καλής εταιρικής διακυβέρνησης, ηθικής και βιωσιμότητας.