Μ.Β.Α. – Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας

Το Πρόγραμμα M.B.A. – Γενική Διοίκηση του Πανεπιστημίου Philips, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους αποφοίτους τις γνώσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να γίνουν παραγωγικοί, αποτελεσματικοί και πολύτιμοι επαγγελματίες στην κοινωνία, να προσαρμοστούν και να υπερέχουν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον

Μάθε περισσότερα για το ΜΒΑ

Δομή Προγράμματος Σπουδών

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα χωρίζεται σε 3 Κατευθύνσεις στην α. Γενική Διοίκηση, β. Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα και γ. Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας. Παρακάτω παρουσιάζεται χωριστά η δομή τους.

Περιγραφή Μαθημάτων

Το μάθημα αναπτύσσει στους φοιτητές την ικανότητα να εξετάζουν κριτικά την υπάρχουσα βιβλιογραφία που υποστηρίζει την διαδικασία λήψης αποφάσεων ενώ, παράλληλα, προσφέρει τις δεξιότητες και ικανότητες συλλογής, επεξεργασίας, ανάλυσης και παρουσίασης σχετικών δεδομένων που υποστηρίζουν αποφάσεις του Μάνατζμεντ. Επιπλέον το μάθημα προσφέρει μια πλατφόρμα που βοηθά τους φοιτητές να ασχοληθούν με εσωτερικούς και εξωτερικούς πελάτες, αναλαμβάνοντας ένα συμβουλευτικό έργο και κατά συνέπεια να γίνουν ικανοί να προσφέρουν ολιστικές, λογικές και πειστικές εισηγήσεις στη ανώτερη διοίκηση.

Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός ασχολείται με την μελλοντική κατεύθυνσή του οργανισμού, καθορίζοντας το εύρος δραστηριοτήτων, τους στόχους του και την ανάπτυξη στρατηγικής για την επίτευξη των στόχων. Για να επιτευχθεί αυτό, οι ηγέτες του οργανισμού πρέπει να κατανοήσουν τις ανάγκες και προτεραιότητες των ενδιαφερομένων, να αναμένουν και να αντιδρούν σε αλλαγές του επιχειρησιακού περιβάλλοντος και να χαλιναγωγούν, αναπτύσσουν και να εστιάζουν τους πόρους και δυνατότητες του οργανισμού στη δημιουργία διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Ο απώτερος στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές αυτοπεποίθηση στη διεξαγωγή αυτών των δραστηριοτήτων , ούτως ώστε ως ηγέτες να διατυπώνουν και να επικοινωνούν μια αξιόπιστη και πιστευτή άποψη για την μελλοντική πορεία του οργανισμού τους.

Το μάθημα υποβοηθάει τους φοιτητές να αναπτύξουν μια θεωρητική αλλά και πρακτική βάση ικανοτήτων για στρατηγική διοίκησή των επιχειρηματικών λειτουργιών, των εννοιών αλλά και των κυρίων εργαλείων και τεχνικών που χρησιμοποιούνται από οργανισμούς σε διαφορετικούς τομείς δραστηριοτήτων. Οι επιχειρήσεις δημιουργούν αξία με την προμήθεια προϊόντων και υπηρεσιών για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών. Η ανελαστική φύση όμως της προσφοράς και ζήτησης μπορεί να οδηγήσει σε κοστοβορες αναντιστοιχίες μεταξύ τους, που καταλήγουν σε δυσαρεστημένους πελάτες και σπατάλη πόρων. Σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές εξοικειώνονται με τεχνικές και αποκτούν γνώσεις που περιορίζουν την εμφάνιση και επίδραση τέτοιων αναντιστοιχιών και συνεπώς δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον οργανισμό τους. Το μάθημα αποτελείται από δυο μέρη. Πρώτον, στην Ανάλυση και Βελτίωση Επιχειρηματικών Διαδικασιών, οι φοιτητές μελετούν εργαλεία και μελέτες περιπτώσεων με σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτων στην ανάλυση, βελτίωση και σχεδιασμό δραστηριοτήτων εντός του οργανισμού. Δεύτερον, στην Διαχείριση Εφοδιαστικών αλυσίδων όπου οι φοιτητές στρέφουν την προσοχή τους στο εξωτερικό περιβάλλον, τους προμηθευτές, τις πρώτες ύλες κι την παράδοση προϊόντων στους πελάτες.

Το μάθημα στοχεύει να δώσει στους μαθητές μια εκτίμηση της προοπτικής και των εργαλείων που διατίθενται στους επαγγελματίες λογιστικής και χρηματοοικονομικών, καθώς και τους περιορισμούς και τις επιφυλάξεις όσον αφορά τις παρεχόμενες οικονομικές πληροφορίες.

Κατά την τελευταία δεκαετία παρακολουθήσαμε πως τεχνολογικές καινοτομίες έχουν θεμελιωδώς επαναπροσδιορίσει βιομηχανίες όπως τυχερών παιχνιδιών, μουσικής, μέσων επικοινωνίας, λιανικού εμπορίου και ασφαλειών. «Ψηφιακό» είναι πλέον το θέμα στη ημερήσια διάταξη πολλών διοικητικών συμβουλίων, εκτελεστικών διευθυντών και των ομάδων διοίκησης των, αν και διαφέρουν στην αντιμετώπιση τους. Αναμφίβολα, η τεχνολογία πληροφοριών (ΤΠ) είναι από τις πιο αποδιοργανωτικές δυνάμεις που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί οργανισμοί. Είναι έναντι αυτού του υποβάθρου που το μάθημα θεωρεί πως η ψηφιακή η το στρατηγικό Μάνατζμεντ των Πληροφοριακών Συστημάτων και Τεχνολογίας μπορεί να εισαχθεί και να διατηρηθεί. Η πρόθεση είναι παροχή ενός δομημένου πλαισίου και πρακτικής προσέγγισης , εκφρασμένου κυρίως στην γλώσσα των επιχειρήσεων και Μάνατζμεντ.

Η διατριβή για τον τίτλο σπουδών ΜΒΑ είναι μια ερευνητική διαδικασία διερεύνησης ενός συγχρόνου θέματος του Μάνατζμεντ με την χρήση πρωτογενών και δευτερογενών διερευνήσεων, τεχνικών και δεδομένων από διαφορετικές πηγές. Το μάθημα είναι σχεδιασμένο ώστε να ενσωματώνει, ενοποιεί την γνώση των υπολοίπων μαθήματων με σκοπό την επίλυση συγκεκριμένων επιχειρηματικών προβλημάτων, η οποία υποστηρίζεται από κατάλληλη θεωρητική και νοητική ανάλυση.

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις αρχές και τις εφαρμογές των οικονομικών της υγείας με έμφαση στη χρηματοδότηση, την οργάνωση, την διοίκηση και την παροχή των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης στις χώρες της ΕΕ. Έμφαση δίδεται στην συγκριτική ανάλυση και αξιολόγηση των Συστημάτων Υγείας στην ΕΕ και Διεθνώς.

Το μάθημα έχει σαν στόχο την εμπλοκή φοιτητών σε διαλέξεις, κατ’ οικον εργασίες, συζητήσεις και παρουσιάσεις για ανάπτυξη των ικανοτήτων ομαδικής εργασίας και λύσεων προβλημάτων. Το μάθημα προσφέρεις μια ολοκληρωμένη αντίληψη και κατανόηση της διοίκησης μονάδων υπηρεσιών υγείας και μια εμβάθυνση στη χρήση διοικητικών εργαλείων του τομέα.

Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη, βελτίωση και εμβάθυνση των γνώσεων των φοιτητών, ανεξαρτήτως των βασικών σπουδών τους, στις σύγχρονες προσεγγίσεις και μεθοδολογίες Χρηματοοικονομικής Διοίκησης των μονάδων υγείας. Απώτερος σκοπός είναι να αποκτήσουν κοινό και επαρκές επίπεδο κατανόησης στο οικονομικό πεδίο, ικανό βαθμό αναλυτικής σκέψης και τη δεξιότητα χρησιμοποίησης των εργαλείων.

Η Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού (Δ.Α.Δ.) αποκτά αυξητικά στρατηγική σημασία σε οργανισμούς και υπηρεσίες και ειδικά στις Υπηρεσίες Υγείας, ξεφεύγει από τον παραδοσιακό του ρόλο σαν μέσο επιτήρησης και συμμόρφωσης. Στο σημερινό περιβάλλον κάθε εργαζόμενος σε διευθυντική θέση σε οργανισμούς παροχής υπηρεσιών υγείας, πρέπει να είναι ικανός να υποστηρίζει την στρατηγική σημασία της Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού, να βρίσκει τρόπους να είναι πλέον ελαστικός και ευέλικτος στην αλλαγή και να προσαρμόζεται στις αλλαγές των συστημάτων στην παροχή υπηρεσιών υγείας. Επιπλέον, το προσωπικό της Δ.Α.Δ. πρέπει να είναι εκπαιδευμένο στη χρήση τεχνολογίας για αποτελεσματική επικοινωνία με άλλους υπάλληλους και να βοηθά στο να αναπτύξουν νέες ικανότητές και πιο αποτελεσματικές μεθόδους μέτρησης της απόδοσης και αμοιβής. Το μάθημα δίνει επίσης έμφαση στην βελτίωση της κατανόησης του ιστορικού πλαισίου και των συγχρόνων συνθηκών ηγεσίας και Δ.Α.Δ. στις Υπηρεσίες Υγείας, ενώ παράλληλα προωθεί την ανάπτυξη των αναγκαίων ικανοτήτων για αποτελεσματική Δ.Α.Δ.

Νοσοκομεία και άλλα συστήματα παροχής υγείας, αυξητικά πρέπει να βασισθούν στην καινοτομία, ενώ ψάχνουν για δημιουργικές λύσεις για βελτίωση των ασθενών με σύγχρονη αντιμετώπιση εμποδίων κανονιστικών και μείωσης κόστους. Η διαχείριση της καινοτομίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι των νοσοκομείων/συστημάτων υγείας που αναγνωρίζονται για την αριστεία τους από το Malcolm Baldrige National Quality Award in Health Care. Σκοπός του μαθήματος είναι η έκθεση των φοιτητών στη θεωρία και καλύτερες πρακτικές του τομέα.

Το μάθημα είναι καθοδηγητικό για τους επαγγελματίες διαχείρισης ρίσκων στις υπηρεσίες υγείας. Καλύπτει τις βασικές έννοιες, τις πρακτικές εργοδότησης και γενικές στρατηγικές διαχείρισης ρίσκου. Αναφέρεται επίσης σε συγκεκριμένους τομείς όπως η ιατρική παράληψη, στρατηγικές μείωσης ευθύνης, διαχείριση θέσεων και εναλλακτικές νομικές πρακτικές. Δίνει έμφαση στους εξωτερικούς ασθενείς και τα ρίσκα που προκύπτουν από την τήρηση ηλεκτρονικών ιστορικών ασθενών. Αναφέρεται σε ακαδημαϊκά ιατρικά πλαίσια και την επίδραση τους στην παράδοση υπηρεσιών υγείας και περιλαμβάνει όλους τους τύπους χειρουργικών επεμβάσεων.

Η οικονομική αξιολόγηση χρησιμοποιείται ως βοηθητικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με το κόστος και όφελος εναλλακτικών θεραπευτικών αγωγών, ιατρικής τεχνολογίας ή και ολόκληρων προγραμμάτων υγείας. Στόχος του μαθήματος να παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των αρχών και μεθόδων της οικονομικής αξιολόγησης στον τομέα της υγείας, με εφαρμογές στη Φαρμακοοικονομία, Βιοτεχνολογία και την αξιολόγηση ιατρικής τεχνολογίας.

Η έκθεση των φοιτητών σε μια κριτική κατανόηση των συγχρόνων θεμάτων της εταιρικής διακυβέρνησης και υπευθυνότητας με εστίαση στην ανάγκη ηθικής συμπεριφοράς.

Η έμφαση της σπουδαιότητας ηθικών αξιών όπως τιμιότητα , εμπιστοσύνη, σεβασμός και δικαιοσύνη στο πλαίσιο ατομικής και οργανωσιακής απόδοσης. Με την χρήση της θεωρίας Ηθικής Ανάπτυξης του Kohlberg, το μάθημα εξερευνά την έννοια του πως άτομα αναπτύσσουν ηθική αιτιολογία και σκέψη και την αλληλοεπίδραση της ηθικής κρίσις στα τρία μοντέλα ηθικής του Μάνατζμεντ. Πρόθεση είναι να επιδειχθεί το εύρος της ευθύνης των διευθυντών, του οργανισμού και της εταιρείας όταν λαμβάνουν ηθικές αποφάσεις.

Το μάθημα εστιάζει στον ρόλο του εταιρικού γραμματέα η επαγγελματία εταιρικής διακυβέρνησης σε σχέση με το πλαίσιο λειτουργίας και διοίκησης της εταιρίας. Αναφέρεται ειδικά σε ζητήματα εταιρικής διοίκησης, συμμόρφωσης και αποτελεσματικότητας του διοικητικού συμβουλίου σαν μηχανισμού σεβασμού αρχών καλής εταιρικής διακυβέρνησης, ηθικής και βιωσιμότητας.