Εξ αποστάσεως μάθηση DLC
Εξ αποστάσεως μάθηση στο Πανεπιστήμιο Philips: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Τα εξ αποστάσεως προγράμματα του Πανεπιστημίου Philips είναι η πιο ευέλικτη μορφή εκπαίδευσης μιας και δεν απαιτείται φυσική παρουσία και έτσι μπορείτε να προσαρμόζετε το πρόγραμμα σας όπως εσείς επιθυμείτε.
Το μάθημα πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εκπαίδευσης Moodle αλλά και μέσω της πλατφόρμας Microsoft Teams. Η πλατφόρμα του Πανεπιστημίου Philips είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τις εξ αποστάσεως σπουδές, και το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης φροντίζει για την απρόσκοπτη και αδιάληπτη βοήθεια και υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια σπουδών. Με την εγγραφή σας σε ένα από τα εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών του Πανεπιστημίου Philips το Τμήμα θα σας παρέχει τους κωδικούς χρήστη και πρόσβασης (username και password) για την ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου, όπου θα αποκτήσετε πρόσβαση σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Στην πλατφόρμα μπορείτε να βρείτε το υλικό του κάθε μαθήματος (π.χ. βιβλία, αναγνώσματα, βιβλιογραφικές αναφορές, παρουσιάσεις κ.ο.κ.), το πρόγραμμα σπουδών, συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων ανά εβδομάδα αλλά και των μηχανισμών υποβολής εργασιών. Επίσης, η πλατφόρμα παρέχει αναλυτικούς οδηγούς χρήσης για την κάθε υπηρεσία (σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας)
Ο ρόλος του Κέντρου Εξ Αποστάσεως Φοίτησης του Πανεπιστημίου Philips
Το Κέντρο Εξ’ Αποστάσεως Φοίτησης του Πανεπιστημίου Philips είναι ένα από τα σημαντικότερα Κέντρα Μαθησιακής και Εκπαιδευτικής Αριστείας του Πανεπιστημίου. Το Κέντρο δημιουργήθηκε κατά τα πρώτα στάδια λειτουργίας του Πανεπιστημίου και ενδυναμώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2019 με σκοπό να συνεχίσει παρέχει στους φοιτητές εκπαίδευση υψηλού επιπέδου.
Το Κέντρο αποτελεί συνέχεια των ακαδημαϊκών Τμημάτων του Πανεπιστημίου και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ακαδημαϊκής Κοινότητας, ενώ εντάσσεται στην Επιτροπή Εξ’ Αποστάσεως Μάθησης και βρίσκεται υπό την επίβλεψη της Συγκλήτου. Σε αγαστή συνεργασία με το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης, το Κέντρο φροντίζει για την απρόσκοπτη και ομαλή πρόσβαση των εξ αποστάσεως φοιτητών/τριων σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους έτσι ώστε οι παρεχόμενες υπηρεσίες να είναι εφάμιλλές με αυτές των φοιτητών που είναι εγγεγραμμένοι σε δια ζώσης προγράμματα.
Όλο το προσωπικό τόσο του Κέντρου όσο και του Πανεπιστημίου παραμένει στη διάθεση των εξ αποστάσεως φοιτητών/τριων σε κάθε τους βήμα, φροντίζοντας να απολαμβάνουν όλες τις υπηρεσίες που τους παρέχει η νέα τεχνολογία και οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας. Το προσωπικό του Κέντρου, είναι άρτια εκπαιδευμένο και διαθέτει μεγάλη εμπειρία στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας τόσο σε δια ζώσης όσο και σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό περιβάλλον. Έτσι, οι φοιτητές είναι σίγουροι για την εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος σπουδών και των παρεχόμενων υπηρεσιών που τους προσφέρει το Πανεπιστήμιο Philips.
Υλοποίηση εξ αποστάσεως μάθησης
Το Πανεπιστήμιο Philips ως ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο επενδύει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από ένα παιδαγωγικό πλαίσιο το οποίο είναι εφάμιλλο με τα διεθνή πρότυπα. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνονται όλες οι σύγχρονες διεθνείς τάσεις και ερευνητικές εξελίξεις που διέπουν την εξ αποστάσεως μάθηση που ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και τους αρμόδιους φορείς της Ελλάδος και της Κύπρου και που σχετίζονται με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Philips, βασίζεται σε τρεις κύριους άξονες:
Α. Στην Εκπαίδευση με διαδικτυακή καθοδήγηση και υλικό μάθησης, όπου στην πλατφόρμα Moodle παρέχεται στους σπουδαστές όλο το εκπαιδευτικό υλικό και οδηγίες για την αξιοποίηση του. Ακόμη δίδεται πέραν της υποχρεωτικής βιβλιογραφίας και προαιρετική για περαιτέρω ανάπτυξη και εξάσκηση του σπουδαστή. Το υλικό παρέχεται ψηφιακά σε μορφή Ε-Book αλλά υπάρχει και αντίστοιχο πολυμεσικό υλικό με video παρουσιάσεις κ.ά.
Β. Στην Αλληλοεπίδραση μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων καθώς και μεταξύ των σπουδαστών, όπου στην πλατφόρμα Moodle αναπτύσσονται εβδομαδιαίως δραστηριότητες που προάγουν την επικοινωνία και τον διάλογο και προωθούν την μάθηση.
Γ. Στην Αξιολόγηση των φοιτητών, όπου έρχονται αντιμέτωποι πέραν της τελικής αξιολόγησης και με εργασίες κάθε μορφής ώστε να αναπτύσσεται μια συνεχής και διαμορφωτική αξιολόγηση.
Εκπαίδευση με διαδικτυακή καθοδήγηση και υλικό μάθησης
Συνεχής διαδικτυακή Αλληλοεπίδραση και Αξιολόγηση
Στο Πανεπιστήμιο Philips, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση και στην αλληλοεπίδραση όλων των εμπλεκόμενων μελών με την μάθηση (διδασκόντων και διδασκομένων) προάγοντας την επικοινωνία, τον διάλογο και την συνεργασία. Σε κάθε μάθημα υπάρχουν δραστηριότητες εβδομαδιαίου χαρακτήρα που δεν αποτελούν όλες αντικείμενο της συνεχούς αξιολόγησης αλλά έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την αλληλοεπίδραση, την επικοινωνία, την συζήτηση μεταξύ των σπουδαστών για θέματα που ορίζονται από τους διδάσκοντες με σκοπό την ανάπτυξη μιας γόνιμης κριτικής όπου θα αναδείξει τον βαθμό κατανόησης των εννοιών του μαθήματος. Ακόμη, υπάρχουν δραστηριότητες ομαδικού χαρακτήρα με σκοπό την ανάπτυξη της συνεργατικής μάθησης. Στις Τηλεδιασκέψεις οι διδάσκοντες πέραν από την κλασσική επεξήγηση του εκπαιδευτικού υλικού έχουν ως στόχο να αναπτύξουν την γνωριμία, την επικοινωνία, την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των σπουδαστών και παράλληλα να αναπτύξουν ορισμένες δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα. Οι τηλεδιασκέψεις συνήθως διαρκούν μεταξύ 90 και 120 λεπτών ανά 3 με 4 εβδομάδες. Πέραν των τηλεδιασκέψεων στην πλατφόρμα Moodle αναπτύσσονται δραστηριότητες για την επίλυση αποριών, Forum Συζητήσεων και Ερωτημάτων Συμμετοχής με στόχο να υπάρξει κριτικός σχολιασμός και προσωπική τοποθέτηση για συγκεκριμένα ζητήματα όπως ορίζονται από τους διδάσκοντες. Ακόμη, αναπτύσσονται ιστολόγια, wikis κ.α. με στόχο να μπορούν οι σπουδαστές να συνεργάζονται για το μάθημα και να αναπτύσσουν την επιχειρηματολογία τους και να ανατροφοδοτούν την συζήτηση, συμμετέχοντας ουσιαστικά σε μια κοινότητα μάθησης.
Η αξιολόγηση των σπουδαστών είναι συνεχής αλλά και τελική όπως ορίζεται και στην πολιτική αξιολόγησης και εξετάσεων. Η τελική αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσα από την πλατφόρμα Moodle με ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου όπως ορίζει ο κάθε διδάσκων. Η συνεχής αξιολόγηση προκύπτει μέσα από εργασίες, εβδομαδιαίες δραστηριότητες, quiz, forum συζήτησης κ.α. σύμφωνα με τις επιλογές του διδάσκοντα. Οι δραστηριότητες αυτές έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα και είναι περιορισμένης έκτασης για την διευκόλυνση της εξ αποστάσεως μάθησης.